Wednesday 14 August 2013

HOW TO RESTYLE FOR AUTUMN : PART 1 - FLORAL

My styling suggestions "How to style a striped dress" have been very popular [part 1 / part 2 / part 3 ] and I received many emails and requests for another styling series.

Here you go - my new theme is "Transition into the next season".


I always want to make the most of my clothes and whenever possible I love to remix them for a different season. I admit, I am not ready for autumn yet - but being a 100% summer fan, I will never be ready! However, the temperatures eventually will drop, the days already get shorter and I have to face it...

Floral printed trousers you'd usually associate with spring and summer and back in April I first wore them here, styled with a light silky top and a white blazer.

Burgundy, plum and purple are trending in the next season. I added a t-shirt with matching  cardigan - almost like a twinset -  a shiny handbag [last seen here] and my new ZARA sling pumps which are an awesome gift by my darling daughter Alena and created a new look for autumn.


Meine Serie zum Thema "Wie style ich ein gestreiftes Kleid" [ Teil1 / Teil 2 / Teil 3 ] war so beliebt und ich bekam viele Zuschriften, dass ich Euch heute den ersten Teil meiner neuen Serie präsentieren möchte.

Natürlich möchte ich meine Kleidung möglichst vielfältig kombinieren und nach Möglichkeit über mehrere Saisons tragen, ohne dass der Look langweilig oder altmodisch aussieht.
Blumenmuster assoziiert man normalerweise mit Frühling oder Sommer und im April hatte ich diese bedruckte Hose zum ersten Mal zusammen mit einem hellen Seidentop und meinem weißen Blazer hier an.

Ich bin zwar noch absolut nicht soweit, mich vom Sommer zu verabschieden (als 100% Sommerfan werde ich das sowieso nie sein!), aber die Temperaturen morgens und abends und die kürzer werdenden Tage kann ich leider nicht ganz verleugnen...

Bordeaux, Pflaume und Fuchsiatöne finden sich im Muster meiner Hose und ich habe sie aufgegriffen und mit einem T-Shirt, Cardigan, einer leicht glänzenden Tasche [auch hier] und meinen neuen ZARA Slingpumps kombiniert, die mir meine Tochter Alena geschenkt hat! So entstand ein ganz neuer Look, passend für den kommenden Herbst.


My spring version / Mein Frühlings-Styling



Trousers H&M Lana del Rey collection | pretty ones by Ted Baker | asos
T-Shirt H&M | pretty tops by Land's End | Ann Taylor | Eddie Bauer
Cardigan H&M | option by Land's End | Wallis | John Lewis
Sling pumps ZARA | similar by Piperlime | Sarenza | bla
Bag old from Italy  | love these by Topshop | ZARA | dreaming of this Phillip Lim
Necklace  H&M [new not yet online] | gorgeous by asos | Topshop | She Inside
Ring old | BaubleBar | DKNY
Ear Hoops old | JETTE | swarovski
Silver bracelet  MANGO | love this similar by Mango | and those by BaubleBar | New Look
Burgundy bracelets Bijou Brigitte | pretty by Swarovski | H.Samuel | Max&Chloe


Shop my look





SHARE:
© Lady of Style. All rights reserved.
Blogger templates by pipdig