Thursday 22 January 2015

WHAT TO WEAR FOR A WALK IN THE SNOW


SNOW WHITE

Winter here in the Bavarian Alps means freezing temperatures and snow!
Proper winter clothes and shoes are essential here and there will be no posing in heels today but waterproof fur winterboots, a snow jacket and warm gloves! For a longer walk I'd even change into thick layered snow trousers and a beanie.

The area where I live might not be known for the most inspirational street style or designer fashion. Instead, people tend to invest in high quality outdoors and sports clothes and our shops offer a wide range for locals as well as tourists who come here for skiing. My first time on skis was at the age of 5 years (many local kids even start a lot earlier now!) and I skied all my life but finally gave it up a couple of years ago... I had enough of the cold as I am a real summer person ;-)
Do you ever have snow where you live?

BERLIN FASHION WEEK

I have just returned from Berlin Fashion Week - read more about the fabulous "Fairy Tale Heroes" show by German designer Julia Starp and a review about the coolest hotel I have ever stayed at, the 25hours Bikini Berlin Hotel in my next posts!




YOU LOOK FAB

I am delighted and honoured about my feature on youlookfab - Style Advice for Fashion Lovers.

On her blog and community which reaches hundreds of thousands unique readers each month, Seattle based style expert Angie Cox provides her knowledge and style tips and also hosts a very popular forum where you can chat about fashion and style.

YLF offers a perfect mix:
-  personal outfits
-  style advice
-  shopping strategies
-  wardrobe planning 
-  seasonal trends
-  individual blogger styles
-  links to Pinterest boards
-  interactive forum

--> Style feature:
"Elegant Modern Classic in Bavaria"









SCHNEEWITTCHEN

Winter mit Schnee - eine weiße Pracht für viele, ich selbst bin nicht ganz so begeistert ;-)
Hier im Alpenvorland gehört er dazu, auch wenn wir im Vergleich zu meiner Kindheit wesentlich weniger Schnee haben. Ich erinnere mich an Zeiten, als mein Vater mit Ski über den zugeschneiten Gartenzaun fuhr, das gibt es schon lange nicht mehr!
Aber richtige Wintersachen sind hier einfach notwendig - wasserundurchlässige Winterstiefel mit warmer Lammfellsohle genauso wie Daunenmäntel, Anoraks oder Winterhandschuhe (von Ziener, einer Marke für Top Qualität und sogar aus meinem Heimatort!) Und für einen längeren Spaziergang im Schnee muss es dann sogar eine gefütterte Schneehose sein.

Hier auf dem Land mag es wenig coole Streetstyles geben, es wird stattdessen viel Geld in qualitativ hochwertige Outdoor- und Sportbekleidung investiert. Das gilt sowohl für Einheimische als auch für Touristen!
Ich selbst bin im Alter von 5 Jahren erstmals auf Ski gestanden (viele Kinder fangen übrigens jetzt noch früher an!) und bin mein Leben lang Ski gefahren, weil es hier dazugehört, aber vor ein paar Jahren habe ich sie in den Keller gestellt... ich bin einfach ein absoluter Sommertyp!


BERLIN FASHION WEEK

Gerade eben bin ich von der Fashion Week aus Berlin zurückgekommen - meinen Bericht über die im wahrsten Sinne des Wortes fantastische Show "Fairy Tale Heroes" von Designerin Julia Starp und eine Hotelreview über das richtig coole 25hours Bikini Berlin Hotel folgen umgehend!

YOU LOOK FAB


Ich bin richtig stolz, dass ich derzeit auf dem großen US Blog und Stilforum youlookfab - Style Advice for Fashion Lovers, vorgestellt werde. 

Mit einer Reichweite von mehreren Hunderttausend Besuchern pro Monat, ist der Blog von Stilexpertin Angie Cox Anlaufstelle für modische Tips, Figur- und Stilberatung, Trendberichte, persönliche Outfits, Einkaufsberatung und einem sehr aktiven Leserforum.

--> Hier geht es zu meinem Beitrag auf YLF: "Elegant Modern Classic in Bavaria"






Photos by Jasmin

Snow Jacket The Limited | Skinny Trousers OPUS Fashion model "Elma black" c/o | Scarf H&M 
Snow boots Jana (similar) | Ski Gloves Ziener



FOLLOW ME
FACEBOOK  |  TWITTERGOOGLE+  |  PINTEREST  |  INSTAGRAM



SHARE:
© Lady of Style. All rights reserved.
Blogger templates by pipdig