Thursday 25 December 2014

STYLING PART 2: ELEGANT IN BLACK LEATHER & VINTAGE LACES



ELEGANT IN BLACK LEATHER AND VINTAGE LACES

After my casual styling of these black faux leather leggings this is an elegant version today. Not the typical elegant look though but a slightly edgy one. I have paired my trousers with a real vintage lace blouse which is at least as old as I am! It was far too big but my skilled seamstress altered it for me and now I usually wear it in a style mix with jeans and heels.
Also my faux fur coat (seen here last year) received a bit of a makeover, she took it in on both sides as I prefer wearing it tighter and without a belt.
Alena joined us for our photo session, also wearing black and our favourite nail varnish "angora cardi" by essie.

I hope you are all having a happy Christmas wherever you are! My children and I enjoy our time together here at home before they have to return to their universities and I will be back on the blog in January. I wish my amazing readers around the world all the best, health and happiness for 2015!









ELEGANT IN SCHWARZEM LEDER UND VINTAGE SPITZE

Nachdem ich Euch letztes Mal mein lässiges Styling dieser schwarzen Kunstlederleggings gezeigt habe, ist heute eine elegante Version dran. Allerdings nicht ganz klassisch-elegant, sondern eher ein bisschen "edgy". Ich habe die Hose mit einer echten Vintage Spitzenbluse kombiniert, die mindestens so alt ist wie ich selbst! Sie war mir viel zu groß, aber meine Schneiderin hat sie für mich passend gemacht. Jetzt trage ich sie am liebsten im Stilmix mit Jeans und Pumps.
Auch meine Felljacke (letzten Winter hier getragen) hat sie für mich geändert, ich mag sie ein bisschen enger und trage sie außerdem lieber ohne Gürtel.
Alena hat uns zum Photoshooting begleitet - auch ganz in Schwarz und wir tragen den gleichen Nagellack "angora cardi", momentan unsere Lieblingsfarbe von essie.

Ich hoffe, Ihr habt schöne Weihnachten, wo immer Ihr die Feiertage verbringt! Zusammen mit meinen Kindern genieße ich die Tage zuhause, bevor sie beide wieder zurück zu ihren Unis müssen und Ihr mich hier auf dem Blog wiederseht. Ich wünsche Euche alles Gute, Gesundheit und Glück für 2015!



Photos by Jasmin

Vintage Lace Blouse from grandma | Faux Leather Leggings H&M | Fake Fur Coat H&M (similar)
Clutch Zara | Booties Bon'A Parte (on sale!) | Pearl Arm Cuff Banana Republic (similar)
Ring Edited (sold out)Nail Varnish essie "angora cardi"

________________________________________________________________________________________

FOLLOW ME
FACEBOOK  |  TWITTERGOOGLE+  |  PINTEREST  |  INSTAGRAM
________________________________________________________________________________________



SHARE:
© Lady of Style. All rights reserved.
Blogger templates by pipdig