Wednesday 22 January 2014

BLACK LEATHER AND A RED DASH OF COLOUR


SPRING WEATHER IN JANUARY

Almost spring weather, mild temperatures and hardly any frost, sunshine and green grass in January - I love it! Walking to our favourite café without snow boots, gloves or a downcoat and sitting outside for a Cappuccino is very unusual here at this time of the year but that's exactly what we did last weekend.
And I am glad we did as a weather change has been forecasted for this weekend...

The sale is going on but I am not in the mood for shopping winter clothes and while the spring collection hasn't arrived yet, I rather tend to restyle my current wardrobe. My black faux leather trousers (seen here and here) are back and I paired them with a bright red layered top and a black coat. Recently Luba of Well-living blog wore a coat in a similar style and I loved the golden buttons - I am thinking of replacing mine on this coat as small details can make all the difference.

I invite you to come back for a fantastic worldwide giveaway for

2 winners in my next post!



FRÜHLINGSWETTER IM JANUAR

Fast-Frühlingswetter, milde Temperaturen, kein Schnee und kein frühmorgendliches Autofreischaufeln, dafür Sonne und grüne Wiesen - ich liebe dieses Wetter! Natürlich ist mir klar, dass wir nicht direkt ins Frühjahr übergehen werden, aber dennoch sind es geschenkte Wochen. Ohne Winterstiefel, Dauenenmantel und Mütze konnten wir letztes Wochenende einen Spaziergang machen und anschließend in unserem Lieblingscafé draußen einen Cappuccino trinken...
Und ich bin froh, dass wir es getan haben, wenn ich so den Wetterbericht für das kommende Wochenende verfolge!

Der Winterschlussverkauf läuft, aber ich habe überhaupt keine Lust, mir noch irgendetwas warmes zu kaufen. Solange ich also auf die neuen Frühlingskollektionen warte, bin ich eifrig dabei, meine vorhandene Garderobe umzustylen. Meine schwarze Kunstlederhose trage ich einfach zu gerne (hier und hier vorgestellt) und habe sie heute mit einem knallroten, seidigen Top und einer schwarzen Jacke kombiniert. Kürzlich hat Luba von Well-living blog eine ähnliche Jacke mit goldenen Knöpfen getragen, die ich besonders schön fand. Nun überlege ich, die Knöpfe meiner Jacke auszutauschen und ihr damit einen neuen Look zu verpassen. Kleine Details machen oft so viel aus!

In meinem nächsten Post gibt es ein tolles Giveaway für 2 Gewinner!




Photos taken by Mr C

Faux Leather Trousers H&M {similar here}| selection via Zalando, Nordstrom, Piperlime and Frontlineshop
Top Mango {similar}| love these by Moschino and Piperlime
Silky Cardigan Banana Republic | options by H&M and Ann Taylor
Coat H&M | same style by SheInside
Necklace ZARA {similar}| so pretty by Jeweliq and BaubleBar
Ring old
Booties old | great ones via Zalando and Nine West
Bag George, Gina & Lucy {similar model}



SHARE:
© Lady of Style. All rights reserved.
Blogger templates by pipdig