Friday 19 April 2013

BLACK IS BACK






Dresses are my all-time favourites and after our very long winter, I am wearing them as much as I can.
I have bought more colourful garments recently but I will never give up my love for black.
As a bonus, black & white is one of the major trends this season!

Last week I took my mum out for a nice shopping afternoon and when we saw this dress with its white lace prints on both sides, it was her who said "This is made for you!"
The prints on both sides of the black middle part create a nice shape which is not a disadvantage ;-)
Especially when it comes to fitted dresses, I now rather buy one size bigger for the sake of the proper length and the perfect fit which I can have adjusted by my seamstress if necessary. 

This is what I call "age appropriate" - it doesn't mean you can't wear short or fitted dresses but the perfect fit as well as the right accessories are even more important when you get older.

:::::

Ich liebe Kleider und gerade jetzt, nach unserem viel zu langen Winter, trage ich sie so oft es geht.
In letzter Zeit habe ich mich zwar für mehr Farbe in meinem Kleiderschrank entschieden, aber meine Liebe für Schwarz bleibt bestehen.
Dass Schwarz & Weiß einer der aktuellen Frühjahrstrends ist, kommt mir nur zugute!

Kürzlich war ich mit meiner Mama shoppen und als wir dieses Kleid sahen, war sie es, die sofort sagte "Das steht Dir!"
Der Spitzendruck auf beiden Seiten des schwarzen Mittelteils formt die Figur schön, was mir besonders gut gefällt. Ich kaufe jetzt bei schmal geschnittenen Kleidern lieber eine Nummer größer, einerseits stimmt dann die Länge und andererseits kann ich es bei Bedarf immer noch von meiner Schneiderin etwas in der Taille abnähen lassen.

Das verstehe ich unter "altersgerechter Mode" - es heißt nicht, dass wir plötzlich keine kurzen oder engen Kleider mehr tragen können, sondern die perfekte Passform, Länge und die richtigen Accessoires sind wichtiger denn je!




Dress H+M
Blazer Mango | similar here | similar here
 Sandals Wallis | similar here
Clutch Accessorize | similar here | similar here
Jewellery old | similar arm cuff here


Just before I uploaded this post, I received a lovely email from Anne of Spy Girl who surprised me with this amazing artwork! She picked my floral prints look which I wore in my guest post on Whitley's The Queen City Style for her Digital Catwalk.
Anne, you really made my day, thank you so much!!

Please visit Anne's blog Spy Girl to see more of her fabulous sketches.




SHARE:
© Lady of Style. All rights reserved.
Blogger templates by pipdig