Wednesday 4 September 2013

FITNESS AND RUNNING WITH NIKE AIR MAX


Werbung

Not only since I turned 50 last year, I know that regular exercise and healthy food should be an essential part of our life. After I gained some weight I didn't feel comfortable (too many skirts and trousers in my wardrobe are currently too tight) and decided to take up my running and workout routine again.

With my favourite trails starting right in front of my house and a gym at work which I can use for free at any time, I think there is hardly any excuse...! Furthermore my personal trainer AKA my son Lucas, besides university is an enthusiastic bodybuilder, an expert in nutrition and currently working on his trainer certification. What else can I ask for?

When JD Sports, a UK based sports-fashion retail company, asked me whether I would review one of their products, the NIKE Air Max 1 trainers, it couldn't come at a better time!

I go to the gym in the colder season but whenever the weather allows, I prefer running outdoors on forest tracks and natural gravel trails along the mountains. Even the first time I used my new NIKE trainers, they felt light and comfortable yet they provide a very good support. This of course is essential especially in autumn with slippery surfaces and falling leaves.

JD Sports with numerous shops throughout the United Kingdom and Ireland offer a huge online selection of training shoes and clothes by international brands like NIKE and adidas but also own brands and deliver internationally to 195 countries.

Nicht erst seit meinem 50. Geburtstag letztes Jahr, ist mir klar, dass regelmäßige Bewegung und gesunde Ernährung essentiell sind. Nachdem ich leider einige Kilos zugenommen habe und mich damit überhaupt nicht wohl fühle - außerdem hängen etliche Hosen und Röcke im Schrank, weil sie mir zu eng wurden - habe ich angefangen, wieder regelmäßig zu laufen und ins Fitness Studio zu gehen.

Die schönsten Wege beginnen direkt vor meiner Haustür, außerdem kann ich das Fitness Studio meiner Firma jederzeit und kostenlos benutzen, da fallen Ausreden wirklich schwer...! Dazu habe ich einen persönlichen Fitnesstrainer, meinen Sohn Lucas, der neben seinem Studium ein begeisterter Bodybuilder ist, sich auf Ernährung spezialisiert hat und an seiner Trainer-Lizenz arbeitet. Ein Idealfall für mich, oder?

Als mich JD Sports, eines der größten britischen Einzelhandelsunternehmen für Sportartikel, kontaktierte, ob ich eines ihrer Produkte, Nike Air Max 1 Laufschuhe testen und vorzustellen würde, kam dies natürlich gerade zur richtigen Zeit!

In der kalten Jahreszeit gehe ich ins Fitness Studio, aber solange es das Wetter erlaubt, laufe ich draußen auf Kies- und Waldwegen und meine Lieblingsroute führt mit gemäßigten Steigungen und kleinen Schluchten am Berghang entlang. Selbst als ich das erste Mal mit meinen neuen NIKE Laufschuhen unterwegs war, passten sie perfekt, fühlten sich so leicht an und waren super bequem. Dennoch bieten sie perfekten Halt, was ja besonders wichtig ist, gerade wenn es jetzt im Herbst auf heruntergefallenen Blättern gerne mal etwas rutschig wird.

JD Sports führt Läden in ganz Großbritannien und Irland und bietet in seinem online shop eine Riesenauswahl an Markenprodukten wie NIKE und adidas, aber auch eigene Labels mit Lieferung in 195 Länder.



In order to get a better overview on my daily meals, I am using the mobile App MyFitnessPal, a free online calorie counter where I can track my caloric intake quickly and easily. It comes with nutrition facts for over 2 Mio foods and a built-in barcode scanner. At the end of the day it shows how I well I have done on my personal limit of carbohydrates, fat, proteins or other nutrients!


Meine täglichen Mahlzeiten und auch die kleinen verführerischen Snacks zwischendurch, die man gerne mal vergisst, habe ich jetzt viel besser unter Kontrolle, seit ich die kostenlose App MyFitnessPal verwende. Es sind 2 Mio Nahrungsmittel gespeichert und für diejenigen, denen das nicht reicht, gibt es zusätzlich einen praktischen Barcode Scanner. Damit habe ich nicht nur eine Übersicht über die Kalorien, sondern auch über die Menge an Kohlehydraten, Fett und Eiweiß und andere Nährstoffe!



Annette
Trainers NIKE Air Max 1 c/o JD Sports
Shirt H&M | love this top by NIKE
Running pants Elle | for the colder season these or these by NIKE

Lucas
Trainers NIKE Lunarglide - available at JD Sports
Shirt Under Armour - see collection at JD Sports
Trousers Real Madrid by adidas - see the new 2013/14 collection at JD Sports


This post has been sponsored unconditionally by JD Sports


SHARE:
© Lady of Style. All rights reserved.
Blogger templates by pipdig