Thursday 8 May 2014

SPORTY CHIC: CLASSIC DENIM JACKET

A CLASSIC DENIM JACKET

Probably more than 15 years ago I bought a denim jacket but haven't worn it a lot before it somehow secretly moved into my daughter's wardrobe ;-)

Now I decided to get a new jacket - almost the same as my previous one, maybe slightly more tailored. A classic denim jacket doesn't really change but is a timeless and versatile piece. Wear it for an all casual look, use it for dressing down a more formal outfit or pair it with a floral dress. There are numerous ways of wearing it!
I am also thinking of my new wide, white linen trousers once the weather will eventually change its mind and we'll have warm and sunny weather again.


My daughter recently combined the jacket with a cool maxi dress [here with my jacket]. I go for a more classic styling with black silky skinnies and an oversized shirt, dressing it up with black pointed heels today.

Instead of heels, of course you can go for the new slipper trainers [love these in silver] or ballet flats [here]. I just ordered these patent slippers from Mango and put together some inspirations for you further down.

We took these photos before my last outfit post - and before I went to the hairdresser. That's why I had a bit of a bad hair day...


KLASSIKER - DIE JEANSJACKE

Tragt Ihr Jeansjacken? Ich habe vor über 15 Jahren eine Jacke bei Esprit gekauft, die aber vor einiger Zeit im Kleiderschrank meiner Tochter gelandet ist ;-) Seit kurzer Zeit habe ich eine neue, die eigentlich ganz genauso aussieht - klassisch, nur ein klein bisschen taillierter.

Im Grunde genommen, bleiben sie immer gleich, sind zeitlos und man kann sie so vielseitig stylen und tragen. Komplett lässig in der Freizeit, um klassischen Teilen etwas Strenge zu nehmen oder auch im Stilmix zu einem geblümten Sommerkleid. Klasse finde ich sie auch zu einer weiten, weißen Leinenhose - aber dazu demnächst mehr, wenn das Wetter wieder seine frühlingshaften Temperaturen zeigt...

Meine Tochter hat die Jacke neulich über einem coolen Maxikleid getragen [hier mit meiner Jacke]. Ich kombiniere sie heute klassisch mit schwarzen, leicht beschichteten Skinnies von Zara, einem weiten, geknoteten Hemd und und damit es nicht zu leger wird, schwarzen Pumps. 

Wer es gerne lässiger mag, trägt die neuen sportlichen Slippers [klasse in Silber] oder schicke Ballerinas [hier] und [hier] dazu. Ich habe eben diese schwarzen Lack Slippers von Mango bestellt! Weiter unten habe ich Euch einige Optionen zusammengestellt.

Die Fotos sind übrigens vor meinem letzten Outfit post entstanden, daher sind meine Haare hier noch etwas länger und außer Form...


Photos by Alena

Denim JacketH&M | options by Warehouse, Opus and Forever 21
Satin SkinniesZara [similar]| same style by Mango and Asos
BlouseEsprit| options by Asos and Gap
Leather BagHallhuber [option]| similar style by Mango and via Zalando
Shoesold | heels via Zalando here and here and Deichmann 
NecklaceH&M [similar]| gorgeous by Accessorize and Jeweliq


SHOP MY LOOK




SLIPPERS AND FLATS




SHARE:
© Lady of Style. All rights reserved.
Blogger templates by pipdig