Monday 29 September 2014

AUTUMN LOOK IN LEATHER BOOTS AND LEOPARD



GOLDEN LEAVES, LEATHER AND CHESTNUTS

There are two sides of autumn - the grey and foggy days where you don't want to leave the house but just stay on your sofa but also the ones where you want to embrace the late September and October sun, enjoy walking through golden leaves collecting chestnuts.

Every time I get out my brown suede leather jacket, my daughter rolls her eyes ;-) But I cant help it, this jacket which I have for almost 20 years (seen here) is like an old friend in my wardrobe and I never even thought of getting rid of it! 
My new leather boots by Clarks via Shoetique complete my golden autumn look. Honestly, I've never had more comfortable boots! When Shoetique approached me, I was so happy to see that Clarks was amongst their fabulous selection of shoes as I already own a pair of platform heels which are equally comfortable! I recommend ordering them at least 1/2 size smaller than your regular size for a perfect fit. They are wide enough for tucking in my skinny trousers and I can even tighten them a bit when I'll wear them with a skirt.

Alena is wearing a pair of black quilted leather booties, also by Clarks. She is always on the run to university in central London, meeting friends at night and commuting between London and Munich. These will be her favourite boots this season and you can see her post on her blog meet me stylish!







GOLDENER HERBST, LEDER UND KASTANIEN

Der Herbst hat ja zwei Seiten - diese unangenehmen neblig-trüben, nasskalten Tage, an denen man das Haus gar nicht verlassen, sondern nur gemütlich auf dem Sofa sitzen mag und dann die goldenen, sonnigen Tage, wenn mag jede Minute draußen ausnützen möchte um die letzten Sonnenstrahlen zu genießen! Schon in meiner Kindheit gehörte Kastaniensammeln dazu und ich war immer enttäuscht, wenn die Buben sie schon mit langen Stecken vom Baum geschlagen hatten!

Jedes Mal, wenn ich diese Wildlederjacke aus dem Schrank hole, verdreht meine Tochter die Augen ;-) Aber ich hänge einfach an der Jacke, auch wenn sie schon fast 20 Jahre alt ist. In einer anderen Version hatte ich sie hier schon einmal vorgestellt.
Dazu trage ich meine neuen Lederstiefel von Clarks via Shoetique und ganz ehrlich, ich hatte noch nie so bequeme Stiefel! Als ich von Shoetique kontaktiert wurde, habe ich mich gefreut, dass sie auch Clarks führen, da ich schon ein Paar Pumps dieser Marke habe und das unheimlich angenehme Fußbett kannte. Ich empfehle Euch übrigens, mindestens eine halbe Nummer kleiner zu bestellen, mir passen sie dann immer perfekt. Der Schaft ist weit genug um eine Hose reinzustecken und ich kann sie auch etwas enger stellen, wenn ich sie mit einem Rock trage.

Alena zeigt heute auf ihrem Blog ein Paar schwarze, gesteppte Lederstiefeletten, auch von Clarks. Sie ist in London ständig unterwegs zur Uni, rennt zur U-Bahn und auch, wenn sie nach Hause fliegt braucht sie bequeme Stiefel, die natürlich trotzdem trendy aussehen müssen. In ihrem aktuellen post auf meet me stylish zeigt sie ihre coolen Booties.

Alena in her new leather booties


Suede BlazerStreet One (old) | Boss Orange | Muubaa
TrousersAsos| Sheego | Drykorn
Leo TopVero Moda | Gerry Weber | Mango
Leather BootsClarks via Shoetique c/o
BraceletMango | Mango | BaubleBar


LEATHER AND LEOPARD LOOK







Disclosure
My boots have been provided by Shoetique

SHARE:
© Lady of Style. All rights reserved.
Blogger templates by pipdig