Wednesday 1 October 2014

AUTUMN STYLE IN A PINK COAT



PINK!

For too many years I have only worn black and neutral hues. Don't get me wrong, I still love sophisticated all-black looks as well as soft colours (I cannot get enough of Diane Keaton's light cream colours in my favourite movie "Something's Gotta Give")  but finally I have incorporated colours into my wardrobe. When I recently had a chance to work with German designer Thomas Rath for the second time (first collaboration here) he instantly chose colours for my looks during our photoshooting. More to follow on that special event over the next couple of weeks here on the blog!

For our cold season I need to be prepared with coats - I have trenchcoats which I can wear all year round, my classic camel coat for the transitional period, rainproofed coats as well as warm down coats for our freezing cold temperatures in winter. They all have one thing in common: They are beige or black. So I decided my next coat has to be printed (see my leopard coat here) or in a bright colour! Lucky me, now I have got both!

I feel this bright raspberry pink coat by Damart UK lightens up even the darkest November morning. Made of a textured bouclé fabric and fully lined this short zipped coat is so versatile. Today I have paired it with white and grey for a lighter look on a sunny day. In my next post I will show you a more elegant styling and surely later in autumn it will be a perfect addition for a seasonal look with boots and a scarf.

HOW I WEAR MY: FAVOURITE COLOUR
Please head over to Jill's blog Everything Just So and Adrienne's blog The Rich Life On A Budget and her monthly series "HIWM" where Jill has kindly featured my pink look amongst other gorgeous ladies. Thank you so much!

MY LOOK




PINK!

Jahrelang sah es in meinem Kleiderschrank neutral bis düster aus, denn meine Farbpalette bewegte sich fast ausschließlich zwischen Beige und Schwarz, im Sommer ergänzt durch Weiss. Das heißt nicht, dass ich diese neutralen Farben nicht mehr gerne trage! Ich liebe stylische Komplettlooks in Schwarz und kann gar nicht genug von den zarten Cremetönen bekommen, die Diane Keaton in meinem Lieblingsfilm "Was das Herz begehrt" trägt. Aber mittlerweile hängen eben auch Rot, Orange, Smaragdgrün und Pink in meinem Schrank. Kürzlich hatte ich das Vergnügen, zum zweiten Mal mit Designer Thomas Rath zusammenarbeiten zu dürfen (meine erste Catwalk Erfahrung gibt es hier) und er sagte sofort "Du musst Farbe tragen!" Und wenn er als Fachmann das sagt... mehr zu diesem tollen Stylingevent gibt es übrigens im Laufe des Monats hier auf dem Blog.

Mäntel gehören in der kalten Jahreszeit einfach dazu. Ich habe Trenchcoats, die ich ganzjährig trage, einen klassischen Kamelmantel für die Übergangszeit, regenfeste Exemplare und Daunenmäntel für die richtig kalten Temperaturen im Winter. Alle haben eins gemeinsam: Sie sind entweder Schwarz oder in einem Beigeton! Daher hatte ich den festen Vorsatz, der nächste Mantel wird gemustert (hier mit Leoprints) oder in einer kräftigen Farbe. Nun habe ich beide!

Dieser pinke Bouclémantel von Damart UK bringt Licht in jeden noch so grauen Herbstmorgen! Gerade geschnitten und voll gefüttert ist dieser Kurzmantel unheimlich vielseitig zu tragen. Heute stelle ich ihn Euch zusammen mit Weiß und Grau in einem leichteren Look für einen sonnigen Tag vor, nächstes Mal zeige ich Euch eine elegantere Variante. Und wenn es noch kälter wird, kommt er zusammen mit Stiefeln und Schal zum Einsatz. Dann natürlich auch hier!

HOW I WEAR MY: FAVOURITE COLOUR
Für mehr farbenfrohe Looks, schaut doch einfach mal zu Jill's Everything Just So und Adrienne's Blog The Rich Life On A Budget und ihr monatliche Serie "HIWM". Jill hat meinen heutigen Look hier zusammen mit anderen Bloggerinnen vorgestellt. Ganz lieben Dank dafür!



Photos by Jasmin

CoatDamart c/o
TrousersZara | asos | Banana Republic
Top3Suisses | via Zalando | Banana Republic
HeelsBaldinini (love these) | Sam Edelman | Pura Lopez
BagGeorge, Gina & Lucy | similar here and here
NecklaceMango Touch | Free People | via dress for less


PINK FOR THE AUTUMN SEASON




Disclosure
My coat has been provided by Damart UK

SHARE:
© Lady of Style. All rights reserved.
Blogger templates by pipdig