Sunday 9 August 2015

Flared jeans modern classic style



MODERN CLASSIC STYLING OF FLARED JEANS

Denim paired with beige and gold


You know I am not a jeans, t-shirt & sneakers girl, but love to dress up a bit, even when I am wearing jeans. Flared jeans quickly became a favourite style - have you seen my blogger friend Cla's bespoke flares over at Glam up your lifestyle ? Those jeans look best with high heels as they tend to be very long.  I have worn them with matching denim platform sandals. See a previous look with flared jeans here. Styling jeans with beige and gold always ensures a more classic look which I am a huge fan of (navyblue and white have a similar effect).

I got this little top on sale from Zara and it will also work well with a cardigan or a blazer for the autumn months. However, I am not giving the upcoming season any further thought at moment but enjoy our amazing summer. Have you seen my recents pics on Instagram?

Here in the mountains temperatures are always cooling down a bit at night and instead of a cardigan I love to take my super soft pashmina shawl with me when I am going out. I bought it several years ago and I am still so pleased with the investment into real cashmere-silk quality which makes such a difference!






MODERN-KLASSISCHES STYLING EINER SCHLAGJEANS

Kombination mit Beige und Gold


Meine Leserinnen wissen, dass ich für die Kombination Jeans, T-Shirt und Turnschuhe eher nicht zu haben bin, ich mag es lieber etwas eleganter, auch wenn ich Jeans zwischendurch gerne mal trage. Schlagjeans mag ich momentan besonders. Dieser Schnitt, in der Regel länger als normale Jeans, sieht am besten mit hohen Schuhen aus, ich habe sie mit passenden Plateausandalen kombiniert. Dazu trage ich Beige und Gold, was einem Jeanslook einen klassischen Touch gibt (ebenso wie Dunkelblau und Weiß). Eine andere Version mit dieser Jeans seht Ihr übrigens hier. Und einen tollen Look mit maßgeschneiderten schwarzen Jeans hat übrigens gerade meine Bloggerfreundin Cla von Glam up your lifestyle gezeigt!

Das leicht schimmernde Top habe ich kürzlich im Sale bei Zara bestellt. Jetzt, bei diesen heißen Temperaturen trage ich fast ausschließlich ärmellose Tops und im Herbst passt es super unter einen Cardigan oder Blazer. Aber daran mag ich momentan noch überhaupt nicht denken... ich genieße diesen herrlichen Sommer - viele Fotos dazu könnt Ihr auf meinem Instagram Profil sehen.

Und wenn es abends doch mal ein bisschen abkühlt - typisch für meine Gegend im Voralpenland - nehme ich gerne meinen Pashmina Schal mit. Er ist schon etliche Jahre alt und aus einem Cashmere-Seidenmix. Ich bin so froh, dass ich ihn damals gekauft habe, diese Investition in Top Qualität hat sich wirklich gelohnt!













Photos by Alena

Top Zara | Flared Jeans Mango (almost same by Mango) | Bag Longchamp "Le Pliage" small
Platform Sandals Tamaris | Pashmina Shawl old (very similar via Forzieri)
Necklace and Earrings Accessorize | Bracelet Mango (love this from BaubleBar)


SHARE:
© Lady of Style. All rights reserved.
Blogger templates by pipdig