Friday 9 October 2015

Trenchcoat Season




TRENCHCOAT SEASON


Feminine styling of a trenchcoat


Trenchcoat weather arrived! I usually wear my classic beige trenchcoat (seen here in red) but for a couple of years I also have this frilled coat in my wardrobe and it was time to get it out again. The ruffles along the collar and sleeves instantly give it a more elegant, feminine touch opposed to the traditional sporty trenchcoat style.

Underneath I am wearing basics - a black, very light oversized jumper (the only one I have by the way... I usually prefer cardigans) and leggings. With my passion for accessories and details I added my new statement necklace by Charming Charlie, a lovely present from my colleagues Tanja and Gigi. Thank you so much!

I am loving my studded handbag and suede leather boots from Mango both in a warm chestnut brown which is ideal for autumn and so versatile and easy to combine. Actually I couldn't decide on either this pair or the same booties in a snake print and ordered both pairs ;-) Can't wait to wear them!
How about you? Do you buy clothes, shoes or bags in two colours?


STATEMENT NECKLACES IN SOFT TONES






TRENCHCOAT WETTER


Ein Trenchcoat mal ganz feminin


Momentan haben wir hier Trenchcoat Wetter, aber laut Wetterbericht wird nicht mehr lang dauern, dann brauche ich einen wärmeren Mantel. Gerne trage ich meinen klassisch beigen (hier in Rot zu sehen), aber seit ein paar Jahren habe ich auch diesen mit Volantkragen im Schrank und dachte, ich könnte ihn endlich wieder einmal tragen. Durch die Rüschen wirkt er wesentlich eleganter und femininer als die meisten traditionellen Trenchcoats, die ja eher sportlich-streng aussehen. Leider konnte ich bei meiner Recherche bisher keinen mit einem ähnlichen Kragen finden.

Drunter gibt es Basics: Ein schwarzer, sehr feiner, übergroßer Pulli (übrigens der einzige, den ich besitze, ich bin kein Pulli-Fan) und Leggings. So ein schlichter Stil verlangt bei mir immer nach Accessoires und Schmuck und farblich passt meine neue Statement Kette von Charming Charlie doch perfekt dazu, oder? Ganz herzlichen Dank an meine Kollegen Tanja und Gigi für dieses schöne Geschenk!

Auch neu sind meine nietenbesetzte Schultertasche und Wildleder Stiefeletten, beides von Mango. Das Kastanienbraun finde ich eine wunderschöne Herbstfarbe, die sich super kombinieren lässt. Und da es die Stiefel auch noch mit einem tollen Schlangenprint gibt und ich mich nicht entscheiden konnte, habe ich einfach beide Paare bestellt...
Kennt Ihr das? Macht Ihr das auch?


MORE BROWN SHOULDER BAGS














Fotos von Jasmin A. Huber

Trenchcoat Vivance Collection | Suede Leather Boots by Mango | Studded Shoulder Bag by Mango
Long Jumper H&M | Leggings H&M | "Sonya Estate Bib Necklace" by Charming Charlie
Reading Glasses by Fielmann

FAVOURITE BOOTIES





SHARE:
© Lady of Style. All rights reserved.
Blogger templates by pipdig