Sunday 23 March 2014

SPRING GREEN KNIT DRESS


SPRING GREEN

I had the most incredible time in Hamburg modeling for German Designer Thomas Rath and his new collection THOM for QVC. Find some previews photos here - the full post will be online this week.

Another spring colour on the blog today! I while ago I showed you my blue knit dress here and since I was so impressed with its comfortable, soft fabric, I ordered another one from the same brand, now with short sleeves. Unfortunately, the fine vale turned out to be a strange neon green which I thought was far too bright and didn't match with the light green of the dress. Another job for my skilled seamstress who replaced it by this new spring green one.

When I like a piece and it fits me well, I tend to buy it in different colours. This goes for my green ZARA wedges too which I also have in orange.

My daughter shakes her head about my habit and perfers unique items... what about you? Have you ever bought your favourite piece in different colours?


FRÜHLINGSGRÜN

Die Gelegenheit diese Woche für Designer Thomas Rath und seine neue Kollektion THOM für QVC in Hamburg zu modeln war ein unglaubliches Erlebnis! Vorab gibt es hier ein paar Fotos - der ganze Post zum Thema folgt in den nächsten Tagen.

Weiter geht es mit einer Frühlingsfarbe! Vor längerer Zeit habe ich Euch mein blaues Strickkleid hier vorgestellt und mag das feine, weiche Material unglaublich gern, sodass ich ein ähnliches Modell mit kurzen Ärmeln in Grün bestellt habe. Einzig enttäuscht war ich von der Farbe des angenähten Schals in einem Neongrün, das viel zu grell war und überhaupt nicht zum zarten Grün des Kleids passte. Aber meine Schneiderin hat ihn einfach ausgetauscht und der neue Schal bleibt nun im gleichen Farbschema, ist nur etwas dunkler und passt jetzt bestens dazu!

Wenn ich ein Kleidungsstück gerne mag und es super passt, kaufe ich es auch mal in mehreren Farben. Das gilt auch für meine ZARA Wedges, die ich auch noch in orange habe.

Meine Tochter kann das gar nicht verstehen und mag lieber Einzelteile... was meint Ihr? Kauft Ihr Eure Lieblingsteile auch mal in verschiedenen Farben? 


Photos taken by Mr C

DressBleifrei | more green by ModCloth, Dorothy Perkins and Michael Kors
WedgesZARA | wedge sandals by Tommy Hilfiger, via Nordstrom and Yoox
Clutchold | great options via Zalando and Accessorize
Necklaceer piu | similar style by Jeweliq and BaubleBar
SunglassesFielmann | love these by VonZipper and Marc Jacobs


SHARE:
© Lady of Style. All rights reserved.
Blogger templates by pipdig