Wednesday 6 August 2014

A SIMPLE GREY T-SHIRT GLAMMED-UP



GREY T-SHIRT GLAMMED-UP

So far we haven't been blessed with a lot of sunshine in Southern Germany this summer but had a lot of rain - that's why everything is so green in the backdrop!

I am wearing more trousers than I usually do during this season and it is a good opportunity to wear my white summer trousers, especially my wide leg linen trousers by Damart again (first seen here). A couple of days ago I got this grey t-shirt at H&M and as soon as I took it home, my daughter nicked it from my wardrobe... always a good sign that I've made the right purchase! It is not yet available online but also have a look at these options from Topshop and bloomingdale's. I am sure for some talented women this glammed-up t-shirt is a perfect DIY project for a Sunday afternoon!

I really love accessories with my outfits but the embellished collar serves as a necklace and I feel my matching old bracelet is more than enough jewellery in this case.

It is an easy, casual and comfortable look for doing some shopping and errands and a cappuccino break at my favourite café in town.




EIN AUFGEHÜBSCHTES GRAUES T-SHIRT

Wir haben dieses Jahr im Süden Bayerns bisher leider keinen richtigen Sommer, dafür mehr als genug Regen... und nur die Schnecken in meinem Garten lieben ihn :-( 

Ich trage daher mehr Hosen als sonst in dieser Jahreszeit und auch meine weißen kommen besonders oft zum Einsatz. Eine gute Gelegenheit, meine weite Leinenhose von Damart häufiger anzuziehen (zuletzt hier) und ich habe sie mit einem grauen T-Shirt kombiniert, das ich vor ein paar Tagen bei H&M gekauft habe. Kaum ausgepackt, hatte meine Tochter es sich schon geschnappt... was beweist, dass ich bei meinen Einkäufen richtig liege :-) Es ist noch nicht online zu bestellen, aber vielleicht gefallen Euch ja diese beiden Modelle von Topshop und Hallhuber?
Und für die talentierten Handarbeiterinnen und Näherinnen (Stefanie, Dana ...) unter Euch, wäre so ein aufgehübschtes T-Shirt natürlich ein schönes DIY Projekt für einen Sonntagnachmittag - ich bin dazu viel zu ungeduldig...


Normalerweise trage ich ja immer gerne Schmuck und Accessoires, aber in diesem Fall ersetzt der mit Steinchen üppig besetzte Ausschnitt jede Kette. Zufällig passt ein Armband aus meinem Schmuckkästchen perfekt dazu!

Alles in allem ein simpler und lässiger Look für tagsüber zum Einkaufen, ein paar Erledigungen und zwischendurch einen Cappuccino in meinem Lieblingseiscafé am Ort.




Photos meet me stylish by Alena

T-ShirtH&M (not yet online) | similar by Topshop and House of Fraser
Linen TrousersDamart c/o
MulesH&M (sold out)| similar style via Zalando, Deichmann and Topshop
Bagold | pretty by DKNY and Buffalo
BraceletAccessorize | same style by New Look and Ann Taylor


MORE GREY EMBELLISHED T-SHIRTS


SHARE:
© Lady of Style. All rights reserved.
Blogger templates by pipdig