Sunday 17 May 2015

WHITE AND NUDE SPRING LOOK WITH A LONG VEST



WHITE SPRING LOOK WITH A LONG SLEEVELESS VEST

Spring and early summer, my favourite time of the year - by far! You can literally watch the nature bringing out lots of new shades of fresh green every day. Since we took these photos, it even looks a lot greener and lusher!

Finally I can wear white again - not only white blouses or tops but complete looks in white. I know there is no limitation but "winterwhite" is not really an option here in our climate. During the colder season I tend to go for creme and beige but wear dark trousers out of practical reasons. White remains a summer colour for me and I love pairing it with nude tones. I have already shown you my sleevelest vest with a black look here. Today it is a summer version and I am so happy about this purchase from H&M as the quality is really good which even my seamstress confirmed when I showed it to her recently.



One detail I changed after we took these photos: I bought a new t-shirt with medium length sleeves as I don't really like the short ones I am wearing here. I do wear sleeveless tops in summer when my arms are slightly tanned (and a bit more toned) but generally I prefer a half or three-quarter-length.

My ethnic-inspired jewellery is old, I chose various pieces from my jewellery box. Alternatively modern, clean silver jewellery will match this outfit very well.






WEISSER FRÜHLINGSLOOK MIT LANGER BLAZERWESTE

Man kann um diese Jahreszeit zuschauen, wie die Natur aufblüht und jeden Tag neue, frische Grüntöne hervorbringt. Ich liebe den Frühling und Frühsommer! Und seit wir diese Fotos gemacht haben, ist es noch deutlich grüner und üppiger geworden, einfach schön.

Endlich kann ich wieder Weiß tragen, nicht nur als Bluse oder Top, sondern gerne auch als Komplettlook. Weiß ist und bleibt eine Sommerfarbe für mich, da mag noch so viel von "Winterweiß" die Rede sein. In der kalten Jahreszeit trage ich lieber weiche Cremetöne und Beige. Hosen allerdings meistens dunkel, einfach weil es praktischer ist. Meinen Frühlingslook habe ich heute mit Nudetönen kombiniert. Die ärmellose Blazerweste hatte ich mit Schwarz bereits hier gezeigt. Und diese neue, helle Variante zeigt die Vielfalt an Trageoptionen langer Westen. Ich hatte sie vor ein paar Wochen bei H&M gekauft und bin immer noch begeistert von der Qualität - es war wirklich ein guter Kauf!

Zum Thema Ärmellänge: Ich habe mir mittlerweile ein neues T-Shirt mit halblangen Ärmeln gekauft, die bis zur Armbeuge reichen, denn ich mag die kurzen wie auf diesen Fotos eigentlich gar nicht. Im Sommer, mit gebräunten (und etwas trainierten) Oberarmen trage ich auch gerne ärmellose Teile, aber ansonsten fühle ich mich mit einer halben oder Dreiviertellänge wohler.

Bei meinem Schmuck habe ich heute verschiedene alte Teile im Ethnostil aus meinem Schmuckkästchen gewählt, aber auch kühler Silberschmuck würde sehr gut dazu passen.



Photos by Jasmin A. Huber

Sleeveless Long Vest H&M | White Ankle Trousers Zara | White T-Shirt Mango
Nude Peep Toes Varese | Hand Bag Michael Kors | Jewellery various old pieces


RESTYLE MY LOOK


________________________________________________________________________________________

FOLLOW ME
FACEBOOK  |  TWITTERGOOGLE+  |  PINTEREST  |  INSTAGRAM
________________________________________________________________________________________


SHARE:
© Lady of Style. All rights reserved.
Blogger templates by pipdig